مرحله 1: لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید قبل از شروع، مطمئن شوید که همه لوازم مورد نیاز را در دسترس دارید. این شامل یک نوار بهداشتی/ پد بهداشتی تمیز، دست‌های تمیز و احتمالاً مقداری دستمال مرطوب یا دستمال توالت برای تمیز کردن است.

مرحله 2: دست های خود را بشویید همیشه با شستن کامل دست ها با آب و صابون شروع کنید. این به حفظ بهداشت و جلوگیری از هرگونه عفونت احتمالی کمک می کند.

مرحله 3: نوار بهداشتی را باز کنید نوار بهداشتی را از بسته بندی آن خارج کنید. بیشتر پدها برای اهداف بهداشتی به صورت جداگانه بسته بندی می شوند. پد را به آرامی بدون اینکه پاره کنید باز کنید.

مرحله 4: سمت جاذب را مشخص کنید نوار بهداشتی معمولاً دو طرف دارد - یک طرف نرم و پنبه ای و طرف دیگر که جذب بیشتری دارد. سمت جاذب (معمولاً سمتی که نوارهای چسبنده دارد) را شناسایی کنید زیرا این قسمتی است که باید با بدن شما در تماس باشد.

مرحله 5: قسمت پشتی محافظ را بردارید اگر نوار بهداشتی شما دارای نوارهای چسبنده است، پشتی محافظ را از یک طرف پد بردارید. این باعث می شود سطح چسبی که به لباس زیر شما می چسبد آشکار شود.

مرحله 6: پد را به درستی قرار دهید با قرار دادن قسمت چسبنده روی قسمت فاق لباس زیر، پد را به درستی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که در مرکز و تراز با دهانه واژن شما قرار دارد. قسمت پهن تر پد باید در پشت باشد و قسمت باریکتر باید در جلو باشد.

مرحله 7: پد را محکم کنید قسمت چسبنده پد را محکم فشار دهید تا روی لباس زیرتان محکم شود. اطمینان حاصل کنید که به خوبی چسبیده است و جابجا نمی شود یا حرکت نمی کند.

مرحله 8: برای راحتی تنظیم کنید کمی وقت بگذارید و پد را برای راحتی تنظیم کنید. می‌توانید به آرامی بال‌ها را (اگر پد شما بال دارد) اطراف دو طرف لباس زیرتان بکشید تا محافظت بیشتری در برابر نشتی ایجاد کنید.

مرحله 9: پدهای استفاده شده را به درستی دور بیندازید هنگامی که زمان تعویض پد است، آن را با احتیاط جدا کنید و از لبه ها جدا کنید. پد استفاده شده را رول یا تا کنید و آن را در دستمال توالت یا لفاف آن بپیچید. آن را در سطل زباله تعیین شده دور بریزید. نوار بهداشتی را داخل توالت نریزید زیرا می‌تواند باعث مشکلات لوله کشی شود.

مرحله 10: دوباره دست های خود را بشویید پس از برداشتن و دور انداختن پد استفاده شده، برای حفظ بهداشت مناسب، یک بار دیگر دست های خود را کاملاً بشویید.

نکاتی برای استفاده از نوار بهداشتی:

  1. سطح جذب مناسب را با توجه به جریان خود انتخاب کنید. لنت ها دارای گزینه های مختلف جذب مانند جریان سبک، معمولی و سنگین هستند.
  2. در صورت نیاز، پد خود را هر 4-6 ساعت یا بیشتر تغییر دهید.
  3. اگر احساس ناراحتی یا سوزش دارید، مارک های مختلف یا انواع پدها را امتحان کنید.
  4. ممکن است پوشیدن لباس زیر مناسب برای نگه داشتن پد در جای خود مفید باشد.
  5. زمانی که خارج از خانه هستید، پدهای اضافی همراه خود داشته باشید، تا بتوانید در صورت نیاز آنها را تغییر دهید.
  6. از استفاده از پدهای معطر خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک یا آلرژی شوند.
  7. اگر محافظت بیشتری را ترجیح می‌دهید، پدهایی با بال‌هایی را انتخاب کنید که در کناره‌های لباس زیر شما قرار می‌گیرند.
  8. از پدهای شبانه برای استفاده در شب استفاده کنید، زیرا طولانی تر هستند و پوشش بیشتری را ارائه می دهند.
  9. سیکل قاعدگی خود را با استفاده از تقویم یا برنامه ردیابی پریود پیگیری کنید تا پیش‌بینی کنید چه زمانی به پد نیاز دارید.
  10. اگر نگرانی دارید یا احساس ناراحتی مداوم دارید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

این راهنمای کامل دستورالعمل ها و نکات گام به گام را برای استفاده موثر از نوار بهداشتی ارائه می دهد. با پیروی از این دستورالعمل ها، می‌توانید از بهداشت مناسب و راحتی قاعدگی در طول دوره خود اطمینان حاصل کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...